Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Μεταγυμνασιακή εκπαίδευση: επιστροφή στις αρχές του Κ΄ αιώνα





Σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και τον κεντρικό ρόλο των εξετάσεων. Βασική μας αρχή δεν ήταν το οικονομικό σκέλος (ενίσχυση παραπαιδείας και επιπλέον κόστος στους ήδη αιμορραγούντες γονείς), αλλά η παιδική ψυχολογία, η κοινωνική προέλευση της επίδοσης και η καταπάτηση των βασικών Παιδαγωγικών Αρχών.
Ο νόμος όμως δεν περιέχει μόνο ζητήματα που αφορούν το Λύκειο γενικής Παιδείας. Με το νομοσχέδιο επιχειρείται να αλλάξει πλήρως ο χάρτης της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης. Ακόμα μία φορά δηλαδή επιχειρείται μία κοινωνική αλλαγή δια μέσου των αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Φανερός στόχος κυβέρνησης είναι ο έλεγχος της μόρφωσης των αυριανών πολιτών ώστε να αποτελέσουν ένα ευέλικτο εργατικό δυναμικό που όποτε κριθεί από τις “αγορές” θα επανακαρτιστούν ανάλογα με τις δικές τους ανάγκες.

Ο νέος νόμος ουσιαστικά επιστρέφει την ελληνική εκπαίδευση στις αρχές του Κ΄ αιώνα (μάλιστα όπως πάμε με τις απολύσεις και τις καταργήσεις οργανικών θέσεων, δε θα μας ξάφνιαζε η επιστροφή της αλληλοδιδακτικής μεθόδου). Αφού φροντίζουν να θέσουν τις πολλαπλές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα ως κεντρικό ζήτημα προόδου του μαθητή (χωρίς να εξασφαλίζεται κανένα εργασιακό προσόν ή μέλλον στον απόφοιτο του Νέου Λυκείου και χωρίς να εισαχθούν άλλες μέθοδοι αξιολόγησης), επιχειρούν να διαλύσουν πλήρως την τεχνική εκπαίδευση. Και δεν είναι μόνο η τάξη μαθητείας που εισέρχεται στην Τεχνική Εκπαίδευση (από όπου έχουν ήδη αφαιρεθεί οι δημοφιλείς ειδικότητας αισθητικής και υγείας), αλλά και η λογική συγκρότησης των ΣΕΚ με βασικό γνώμονα την αποσπασματική κατάρτιση.
Ακόμα μία φορά βλέπουμε ότι οι αλλαγές γίνονται όχι με στόχο την κριτική ικανότητα του μαθητή (ελεγχόμενο πρόγραμμα, μηδενικές αλλαγές στα εγχειρίδια και το αναλυτικό), αλλά την κοινωνική κινητικότητα.
Χαρακτηριστική ακόμα μία φορά είναι η εμμονή στα λεγόμενα βασικά μαθήματα (αύξηση ωρών). Τα μαθηματικά ενισχύονται (χωρίς ουσιαστικά να διδάσκεται ο ορθολογικός τρόπος σκέψης που διδάσκει τούτη η επιστήμη) η Φυσική και η Χημεία διατηρούν την αίγλη του σχολικού παρελθόντος ως δύσκολα εξεταζόμενα μαθήματα (χωρίς όμως να προσανατολίζονται στις ανάγκες του Ανθρώπου και του Περιβάλλοντος) τα Αρχαία Ελληνικά διατηρούν την κυρίαρχη θέση τους (αδυνατώντας και πάλι να διδάξουν την ορθή χρήση της Νέας Ελληνικής Γλώσσας -κατανόηση διαφορετικών κειμένων και γραπτή απόδοση των απόψεων του μαθητή καθώς τα Νέα Ελληνικά καταντούν δευτερεύον μάθημα).
Την ίδια ώρα βασικές μαθησιακές κατευθύνσεις υποσκελίζονται και θεωρούνται δευτερεύουσες. Οι Ξένες Γλώσσες υποτιμώνται ακόμη μία φορά. Ειδικά στην εποχή του διαδικτύου και της παγκοσμιοποίησης και σε μία χώρα που επιθυμεί να ανοιχτεί σε ξένες αγορές, ο περιορισμός των Ξένων Γλωσσών σε δύο ώρες είναι σχεδόν δολοφονική. Ομοίως και ο περιορισμός της Βιολογίας και η απουσία σύνδεσής της με τη Φιλοσοφία, την Κοινωνιολογία και τις Φυσικές Επιστήμες.
Επιπρόσθετα, οι μαθητές εγκαταλείπονται στον πολιτισμό του σκυλάδικου. Ο γνήσιος -λαϊκός και μη- πολιτισμός εξοβελίζεται από το σχολείο. Οι Έλληνες μαθητές δε χρειάζεται να έχουν καλλιτεχνική παιδεία ούτε να αναπτύξουν αντιστάσεις απέναντι στην υποκουλτούρα και το λαϊκισμό της. Παράλληλα, η Πληροφορική εξοστρακίζεται από τη λυκειακή γενική εκπαίδευση. Χάνεται δηλαδή η ευκαιρία οι μαθητές να κατανοήσουν την ουσία των Υπολογιστών και εγκαταλείπονται στην απλή χρήση ενός ή δύο εφαρμογών (ούτε καν ολοκληρωμένες σουίτες γραφείου). Μάλιστα η κυβέρνηση εμπαίζοντας τους γονείς ανακοινώνει ότι με τις λιγοστές αυτές ώρες σε τάξεις των +25ατόμων, οι μαθητές θα δίνουν -αν θέλουν- εξετάσεις πιστοποίησης (FCE, ECDL κλπ). Προσθετικά, η διαθεματική εργασία περιορίζεται σε δύο ώρες την εβδομάδα, τη στιγμή που η αιτιολογική έκθεση του νόμου κάνει σαφές ότι οι επιδόσεις των μαθητών συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (και τη χρηματοδότησή της συμπληρώνουμε εμείς).
Στόχος του νόμου δεν είναι η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και αυριανών πολιτών, αλλά η δημιουργία μίας νέας γενιάς υποταγμένων και αποσπασματικά καταρτισμένων εργαζομένων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Μία γενιά έρμαιο των ιδιωτών εκπαιδευτών που θα οδηγείται συνεχώς σε επανακατάρτιση γιατί αυτό θέλουν οι “αγορές” και που τελικά δε θα έχουν καν την κρίση να αμφισβητήσουν την εκάστοτε εξουσία. Για αυτό, λοιπόν, μιλήσαμε για μορφωτική γενοκτονία...
δημοσιεύτηκε στο schooltime.gr
http://chldimos.blogspot.gr

Να μην καταντήσουμε σαν τους Ιεχωβάδες, περιμένοντας τη ανατροπή τους!


Πέρσι τον Ιούνιο, ο Ελληνικός λαός κατά πλειοψηφία ψήφισε ΝΔ, και μαζί της το ΠΑΣΟΚ, και την ΔΗΜΑΡ για να συγκυβερνήσουν. Ο Σαμαράς, το ίδιο βράδυ, πήρε πίσω τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, και είπε στους δανειστές μας, ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της απέναντι τους, τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων, Παπανδρέου και Παπαδήμου. .Μην γελιόμαστε όμως, ο Ελληνικός λαός κατά πλειοψηφία ψήφισε μη σύγκρουση με τους δανειστές μας! 





Τότε εμείς, οι απέναντι, είπαμε, ότι ο λαός πήρε χαμπάρι το ψέμα, και είπα ότι με τα νέα μέτρα τον Οκτώβρη του 2012, θα πέσουν, θα ξεκουμπιστούν 
Δεν υπήρχε κάποιος κινηματικός προγραμματισμός, από μεριά μας! Έτσι μαγικά, καλλιεργήθηκε η πίστη, ότι οι βουλευτές των προδοτών θα καταψηφίσουν τα μέτρα, για τα οποία τους ψήφισε η πλειοψηφία του λαού. Τελικά η ψηφοφορία έγινε τον Νοέμβρη, μαζευτήκαμε λίγες χιλιάδες στο Σύνταγμα, για μία μέρα, και τα μέτρα ψηφίστηκαν, η κυβέρνηση πανηγύριζε(που θα μας εξαθλίωνε και άλλο), και εμείς λουφάξαμε στους καναπέδες μας.

Έπειτα η ημερομηνία, αυτόματης πτώσης της κυβέρνησης, μετατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2013
Η τρόικα θα μας άφηνε, θα θέλαμε και νέα μέτρα(που θέλαμε) και θα είχαμε εκλογές. Πάλι, χωρίς να έχουμε κανονίσει εμείς οι εξαθλιωμένοι κάτι, που θα τους ξεκουνούσε. Εντέλει, η κυβέρνηση, πάλι δεν έπεσε.

Η επόμενη ημερομηνία, που περιμέναμε να πέσει η κυβέρνηση, ήταν ο Μάιος του 2013
Πάλι δεν θυμάμαι να είχαμε κανονίσει να κάνουμε κάτι στο Σύνταγμα, ή κάπου αλλού. Αλλά η κυβέρνηση θα έπεφτε, γιατί θα άρχιζε η συζήτηση για νέα μέτρα, που θα έριχνε την κυβερνητική πλειοψηφία, γιατί Οι Αμερικάνοι δεν γούσταραν τον Μερκελόφιλο Σαμαρά. Μαλιστα κάποιοι περίεργοι, αντιστασιακοί θυμάμαι μας συμβούλευαν να κάνουμε εφόδους στα σούπερ μάρκετ να εξασφαλίσουμε προμήθειες για 2-3 μήνες, που θα έχουν διαλυθεί τα πάντα. Και πάλι δεν έγινε τίποτα.....

Τον Ιούνιο, που δεν είχε προβλεφθεί κάτι, η κυβέρνηση κόντεψε να πέσει (ή έτσι νομίσαμε)
όχι εξαιτίας της οργής των βουλευτών της συμπολίτευσης για την ΕΡΤ, όχι γιατί η τρόικα ζήτησε κάτι, αλλά γιατί ξαφνικά χιλιάδες Αθηναίοι βρέθηκαν στον δρόμο!

Τώρα, ο χρόνος που θα πέσει η κυβέρνηση, είναι κάπου τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο του 2013
Γιατί θα μας "σώσουν", η Βούλτεψη, η Τζάκρη και κάποιοι άλλοι του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που θα καταψηφίσουν την άρση απαγόρευσης των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας. Περιμένουμε να μας σώσουν αυτοί, που έχουν ψηφίσει ήδη, χιλιάδες απολύσεις, κλεισίματα νοσοκομείων, και σχολείων, και ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας. Μέχρι σήμερα, πάλι δεν έχω ακούσει, κάτι να προγραμματίζουμε εμείς, που θέλουμε να πέσει η κυβέρνηση!

Είναι γνωστό ότι οι Ιεχωβάδες, έχουν μεταθέσει το "τέλος" του κόσμου, αρκετές φορές τους τελευταίους αιώνες.Αλλά οι Ιεχωβάδες, οι καψεροί, δεν μπορούν να κάνουν και πολλά για να επισπεύσουν την συντέλεια. Θέλημα Θεού είναι, και τέλος!

Από όσο υποψιάζομαι, η πτώση της κυβέρνησης Σαμαρά, είναι τουλάχιστον αδιάφορη για τον Ύψιστο, και μεταξύ μας καλά κάνει......Μετά τον μεγάλο κατακλυσμό, θυμάμαι είχε υποσχεθεί στον Νώε, ότι δεν θα επένέβαινε  ξανά στην ανθρώπινη ιστορία! Τουλάχιστον, ο Θεός τηρεί τις υποσχέσεις του!

Η πτώση, για να μην κουράζω άλλο, του Σαμαρά το Φθινόπωρο του 2013, θα έρθει μόλις σταματήσουμε να ελπίζουμε στους Αμερίκανους, στην Τζάκρη και τον Βενιζέλο!

Η πτώση μας θα έρθει, όταν εμείς οι ίδιοι, οι λίγες ή οι περισσότερες χιλιάδες, πούμε, εννοώντας το, ότι δεν αντέχουμε με αυτούς στην εξουσία, και δεν θα φύγουμε, αν δεν φύγουν αυτοί πρώτα!

Η πτώση τους θα έρθει, όταν ο πόνος του γκλομπ, το τσούξιμο των χημικών, η παραβίαση παλαιών καθωσπρεπίστικων "ορίων", δεν θα είναι χειρότερα από τα αποτέλεσμα που θα έχει στις ζωές μας, η παραμονή των δοσίλογων στην εξουσία!