Στο θέμα των δημοσκοπήσεων θα διαφωνήσω για τους ΑΝΕΛ αν και σίγουρα κάποιοι μεροληπτούν.
Γενικά η μεροληψία είναι και η σημαντικότερη αιτία αποτυχίας των περισσότερων δημοσκοπικών εταιριών
Οι δημοσκόποι δεν μπορούν να ανιχνεύσουν το ποσοστό των ΑΝΕΛ γιατί στην πραγματικότητα οι ψηφοφόροι τους εμφανίζονται στην κυριολεξία εντός του παραβάν.
Αν όμως είχαν σύγχρονα επαγγελματικά εργαλεία θα μπορούσαν να τους ανιχνεύσουν.
Πάντως αν έδειχναν τους ΑΝΕΛ εντός βουλής δεν θα μπορούσαν να αναδείξουν σαν πρώτο θέμα συζητήσεως το με ποιους θα σχημάτιζε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ
Οι δημοσκόποι δεν μπορούν να ανιχνεύσουν το ποσοστό των ΑΝΕΛ γιατί στην πραγματικότητα οι ψηφοφόροι τους εμφανίζονται στην κυριολεξία εντός του παραβάν.
Αν όμως είχαν σύγχρονα επαγγελματικά εργαλεία θα μπορούσαν να τους ανιχνεύσουν.
Πάντως αν έδειχναν τους ΑΝΕΛ εντός βουλής δεν θα μπορούσαν να αναδείξουν σαν πρώτο θέμα συζητήσεως το με ποιους θα σχημάτιζε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ
- Το πιο σοκαριστικό από όλα, βέβαια, είναι ότι αποδείχθηκε ΚΑΙ από το exit poll.
- Γιατί... ποιοι πολίτες συμμετέχουν στο exit poll; Μα, αυτοί που θα δεχόντουσαν να συμμετάσχουν και στις δημοσκοπήσεις την προηγούμενη περίοδο. Οι λεγόμενοι «πρόθυμοι» για να συνδεθούμε και με τα παραπάνω.
- Αντίστοιχα, οι «απρόθυμοι» ΦΥΣΙΚΑ προσπερνούν την κάλπη του exit poll και πάνε στο σπίτι τους να γελάσουν με το τελικό αποτέλεσμα, που θα δουν το βράδυ στην τηλεόρασή τους.
ΜΑΝΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΟΣ στο ΧΩΝΙ
Από τη στιγμή που έκλεισαν οι κάλπες (και λίγο πριν, για την ακρίβεια) ο Πάνος Καμμένος, τα στελέχη του κόμματός του, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, με προσωπική του αναφορά ο ίδιος ο πρωθυπουργός, δημοσιογράφοι και blogs έχουν αρχίσει μια ανηλεή επίθεση στις εταιρείες δημοσκοπήσεων, για τη -για άλλη μια φορά- πλήρως παραποιημένη εικόνα που έδειχναν όλο το προηγούμενο διάστημα, γεμίζοντας τόνους σελίδων στον Τύπο με ένα και μοναδικό τίτλο: «Ντέρμπι οι εκλογές, εκτός Βουλής οι ΑΝΕΛ».
Είναι χαρακτηριστικό ότι υπήρξαν δημοσκοπήσεις που διάβαζαν νίκη της ΝΔ στην κάλπη!
Είναι ακόμη «χαρακτηριστικότερο» ότι υπήρξαν τέτοιες ακόμη και 2 μέρες πριν τις εκλογές! Και το απολύτως γελοίο είναι που ακόμη και το 75% του exit poll στις 19.00 έδειξε ντέρμπι!!!
Εχουν γίνει εργαλεία καθοδήγησης
Κατά την άποψή μας, όλη αυτή η επιθετική τακτική κατά κύριο λόγο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και δευτερευόντως του ΣΥΡΙΖΑ είναι απολύτως σωστή. Και πολύ άργησε, για την ακρίβεια...
Γιατί αυτό που ζούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με την πληθώρα δημοσκοπικών εταιρειών, και τη δημοσίευση δεκάδων δημοσκοπήσεων με ρυθμό πολυβόλου σε κρίσιμες περιόδους, έχει μετατρέψει το εργαλείο της ανίχνευσης σε εργαλείο καθοδήγησης!
Διότι όταν ΟΛΕΣ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ένα πράγμα, και με αυτό μας πυροβολούν τα δελτία καθημερινά επί 24 ώρες το 24ωρο, τότε πείθεται ο λαός ότι όντως είναι ντέρμπι οι εκλογές. Μα, τελικά δεν ήταν....
Όταν ΟΛΕΣ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μονίμως τους ΑΝΕΛ εκτός Βουλής ή οριακά στο 3 ακριβώς, τότε ο λαός πείθεται ότι ο Καμμένος μένει εκτός Βουλής. Μα, τελικά δεν έμεινε...
Κάθε τέτοια πεποίθηση που διαμορφώνεται στο λαό ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ διαμορφώνει και τις ανάλογες τάσεις στο εκλογικό σώμα. Και δείτε πόσο απλά εξηγούνται όλα:
Δείχνοντας τους ΑΝΕΛ μονίμως εκτός Βουλής, λένε στον αναποφάσιστο ψηφοφόρο (που ήταν το κυρίως πιάτο αυτής της εκλογικής αναμέτρησης) ότι δεν έχει νόημα να στηρίξεις τον Καμμένο. «Μένει εκτός και η ψήφος σου πάει χαμένη...»
Και λίγο βαθύτερα... σε ποιον ακριβώς το λένε; Στον γαλάζιας καταγωγής αναποφάσιστο ψηφοφόρο, στον οποίο ευθέως απευθύνθηκε σ' αυτές τις εκλογές ο Καμμένος. Σ' εκείνον, που αν δεν ψηφίσει ΑΝΕΛ, ίσως γυρίσει στο μεγάλο γαλάζιο μαντρί της ΝΔ.
Επίσης, όταν τα προεκλογικά δημοσκοπικά ευρήματα δείχνουν επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ με 3-4 μονάδες διαφορά, καμιά βδομάδα πριν την κάλπη, με συσπείρωση ελάχιστη (που δεδομένα θα αυξηθεί) και με αναποφάσιστους στο 15% (που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τη δεξαμενή του ΣΥΡΙΖΑ), τότε αν δημοσιοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, είναι σαν να καρφώνεις το μαχαίρι στην καρδιά του Μειμαράκη. Η παραπάνω εικόνα θα προμήνυε θρίαμβο του Τσίπρα στην κάλπη, που θα ερχόταν μετά από λίγες μέρες.
Οπότε, δεν είδαμε καμία τέτοια εικόνα. Αντίθετα, βλέπαμε «ντέρμπι». Από την αρχή μέχρι το τέλος. Μέχρι και την τελευταία μέρα που επιτρέπονταν οι δημοσκοπήσεις. Για να μας πουν οι εταιρείες τώρα ότι άλλαξε πάλι άποψη ο κόσμος πίσω από το παραβάν (!!!) όπως μας λένε 2-3 εκλογικές διαδικασίες τώρα (που το πράγμα, πια, έχει ξεφύγει).
ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ θα πρέπει να ξεκινήσει έλεγχος για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων και τις μεθόδους που ακολουθούν.
Ειδικά, όταν γνωρίζουν ΟΙ ΙΔΙΕΣ ότι ο λαός τις έχει ακυρώσει και άρα τα αποτελέσματά τους είναι παραποιημένα εξορισμού!!! Αλλά αυτές συνεχίζουν να μετρούν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ!!!
Ο λαός έχει ακυρώσει τις δημοσκοπήσεις
Λόγω κόστους, τα τελευταία χρόνια, οι δημοσκοπήσεις γίνονται κατά κύριο λόγο με τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει ούτως ή άλλως δομικά προβλήματα (μόνο σε σταθερά, μόνο στο σπίτι, σε ώρες εργάσιμες. Αρα, αποκλείονται τα κινητά και οι... εργαζόμενοι!). Όμως, το βασικό πρόβλημα δεν είναι αυτό.
Το βασικό και θεμελιώδες πρόβλημα είναι ότι σ' αυτές τις κλήσεις ανταποκρίνονται θετικά οι 6 στους 10. Σε πολλές περιπτώσεις, οι 5 στους 10. Δηλαδή, οι μισοί αρνούνται να πουν την άποψή τους στις εταιρείες δημοσκοπήσεων. Γιατί;
Γιατί ο τηλεφωνητής – ερευνητής τους πέτυχε σε ακατάλληλη στιγμή; Προφανώς, είναι και αυτοί οι πολίτες ένα στατιστικό μέγεθος. Όμως, αυτό το μέγεθος έχει εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια. Αρα, σ' αυτούς που δεν προλαβαίνουν, προστέθηκαν και άλλοι, αυτοί που δεν θέλουν! Είναι οι Ελληνες που έχουν σιχαθεί το σύστημα της τηλεδιαπλοκής, που εντάσσουν και τις δημοσκοπικές εταιρείες μέσα' αυτό, και δεν θέλουν όχι να συμμετάσχουν, ούτε να τους ακούνε. Και τους κλείνουν το τηλέφωνο στη μούρη με οργή!
Εκείνη τη στιγμή, ένας Ελληνας είπε την άποψή του. Όμως, η μέτρηση δεν τη συμπεριέλαβε στα αποτελέσματά της. Ο τηλεφωνητής – ερευνητής θα συνεχίσει με τον επόμενο αριθμό, για να βρει κάποιον «πρόθυμο», προκειμένου να συμπληρώσει τα κενά στη φόρμα των ερωτήσεων. Ο απρόθυμος παραγκωνίστηκε, ξεχάστηκε, και μπήκε στο ίδιο νούμερο μαζί με τους άλλους, που δεν προλαβαίνουν να απαντήσουν. Ασχετα αν προλάβαινε.
Προσέξτε... ΦΥΣΙΚΑ υπάρχει αναλογικότητα στο δείγμα. Δηλαδή, οι εταιρείες ΟΝΤΩΣ αναζητούν συγκεκριμένο αριθμό απαντήσεων (που απαιτούνται για την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος) από ψηφοφόρους με συγκεκριμένο πνευματικό επίπεδο, με συγκεκριμένες σπουδές, συγκεκριμένης ηλικίας, φύλλου, τόπου διαμονής.
Όμως, έχουν μια βάση δεδομένων (χιλιάδες τηλεφωνικά νούμερα) και ένα στόχο (τόσες απαντήσεις από γυναίκες άνω των 50 π.χ.). Και οι τηλεφωνητές εργάζονται μέχρι να πετύχουν τους στόχους.
Αρα, μπορούν οι εταιρείες να λένε ότι τυπικά οι μετρήσεις έχουν απόλυτη αντιπροσωπευτικότητα. Όμως, για να πετύχουν αυτή την «αντιπροσωπευτικότητα», περιορίστηκαν να την ανιχνεύουν ΜΟΝΟ στους «πρόθυμους» Ελληνες, αφήνοντας στο δημοσκοπικό σκοτάδι τους άλλους.
Όμως, οι «απρόθυμοι» (τουλάχιστον στη συντριπτική τους πλειοψηφία) έχουν έναν κοινό αξιακό κώδικα, που καλλιεργεί συγκεκριμένες πολιτικές τάσεις. Και αυτό δεν μπορεί να το αγνοούν ή να το παραβλέπουν οι εταιρείες.
Δεν μπορεί να θεωρούν ότι στην ομάδα των πολιτών που τους είπαν πως θα ήθελαν να απαντήσουν «αλλά δυστυχώς δεν προλαβαίνουν», υπάρχουν οι ίδιες πολιτικές και κομματικές αναλογίες με την ομάδα των πολιτών, που τους έκλεισαν το τηλέφωνο στη μούρη, όταν τους είπαν ότι τους τηλεφωνούν από δημοσκοπική εταιρεία!
Προφανώς, και εδώ έχει γεννηθεί μια νέα κοινωνικής υφής και περιγράμματος ΝΕΑ κατηγοριοποίηση της ομάδας των τηλεφωνημάτων, που δεν ανταποκρίνονται στην πρόσκληση των εταιρειών, που ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ διαμορφώνουν ριζικά το αποτέλεσμα!
Το είδαμε στις ευρωεκλογές του 2014 (επί Σαμαρά, τότε). Οι δημοσκοπήσεις έδειχναν πρωτιά της ΝΔ! Ο Αδωνις έβαζε στοιχήματα στον αέρα για την πρωτιά. Και έφαγαν 4 μονάδες στο κεφάλι οι Νεοδημοκράτες!
Το είδαμε και στις εκλογές του Ιανουαρίου. Οι εταιρείες έβλεπαν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν 8 μονάδες!
Το είδαμε και στο δημοψήφισμα. Οι εταιρείες έδειχναν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν 24 μονάδες!
Το ξαναβλέπουμε και τώρα. Οι εταιρείες έδειχναν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν πάλι 7,5 μονάδες!
ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ (με εξαίρεση μία!) έδειχναν και δείχνουν ΠΑΝΤΑ το ίδιο πράγμα!!! Που πέφτει έξω, για την ακρίβεια ξεφτιλίζεται από το επίσημο αποτέλεσμα της κάλπης, κάθε φορά.
Το πιο σοκαριστικό από όλα, βέβαια, είναι ότι αποδείχθηκε ΚΑΙ από το exit poll.
Γιατί... ποιοι πολίτες συμμετέχουν στο exit poll; Μα, αυτοί που θα δεχόντουσαν να συμμετάσχουν και στις δημοσκοπήσεις την προηγούμενη περίοδο. Οι λεγόμενοι «πρόθυμοι» για να συνδεθούμε και με τα παραπάνω.
Αντίστοιχα, οι «απρόθυμοι» ΦΥΣΙΚΑ προσπερνούν την κάλπη του exit poll και πάνε στο σπίτι τους να γελάσουν με το τελικό αποτέλεσμα, που θα δουν το βράδυ στην τηλεόρασή τους. Για αυτό ΑΚΟΜΗ και το EXIT POLL έπεσε έξω.
Γιατί οι εταιρείες ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ μετρούν με μια εικονική αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος, γνωρίζοντας ότι μ' αυτόν τον τρόπο αποκλείουν από τη μέτρησή τους ένα κομμάτι που πληθυσμού, που έχει συγκεκριμένη συμπεριφορά εναντίον τους. Τόσο συγκεκριμένη, που προφανώς έχει και ανάλογα πολιτικά χαρακτηριστικά, μπροστά στα οποία «κλείνουν τα μάτια» οι δημοσκόποι.
ΟΜΩΣ, κανονικά, αν δεν υπάρχει ικανοποιητική ανταπόκριση, τουλάχιστον εντός ενός προκαθορισμένου επιστημονικά πλαισίου, οι δημοσκοπήσεις θα πρέπει να ακυρώνονται. Να μην παράγουν πολιτικά συμπεράσματα. Να μην μπορούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.
Όμως, αυτά όχι στην Ελλάδα....
Εχουν γίνει εργαλεία καθοδήγησης
Κατά την άποψή μας, όλη αυτή η επιθετική τακτική κατά κύριο λόγο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και δευτερευόντως του ΣΥΡΙΖΑ είναι απολύτως σωστή. Και πολύ άργησε, για την ακρίβεια...
Γιατί αυτό που ζούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με την πληθώρα δημοσκοπικών εταιρειών, και τη δημοσίευση δεκάδων δημοσκοπήσεων με ρυθμό πολυβόλου σε κρίσιμες περιόδους, έχει μετατρέψει το εργαλείο της ανίχνευσης σε εργαλείο καθοδήγησης!
Διότι όταν ΟΛΕΣ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ένα πράγμα, και με αυτό μας πυροβολούν τα δελτία καθημερινά επί 24 ώρες το 24ωρο, τότε πείθεται ο λαός ότι όντως είναι ντέρμπι οι εκλογές. Μα, τελικά δεν ήταν....
Όταν ΟΛΕΣ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μονίμως τους ΑΝΕΛ εκτός Βουλής ή οριακά στο 3 ακριβώς, τότε ο λαός πείθεται ότι ο Καμμένος μένει εκτός Βουλής. Μα, τελικά δεν έμεινε...
Κάθε τέτοια πεποίθηση που διαμορφώνεται στο λαό ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ διαμορφώνει και τις ανάλογες τάσεις στο εκλογικό σώμα. Και δείτε πόσο απλά εξηγούνται όλα:
Δείχνοντας τους ΑΝΕΛ μονίμως εκτός Βουλής, λένε στον αναποφάσιστο ψηφοφόρο (που ήταν το κυρίως πιάτο αυτής της εκλογικής αναμέτρησης) ότι δεν έχει νόημα να στηρίξεις τον Καμμένο. «Μένει εκτός και η ψήφος σου πάει χαμένη...»
Και λίγο βαθύτερα... σε ποιον ακριβώς το λένε; Στον γαλάζιας καταγωγής αναποφάσιστο ψηφοφόρο, στον οποίο ευθέως απευθύνθηκε σ' αυτές τις εκλογές ο Καμμένος. Σ' εκείνον, που αν δεν ψηφίσει ΑΝΕΛ, ίσως γυρίσει στο μεγάλο γαλάζιο μαντρί της ΝΔ.
Επίσης, όταν τα προεκλογικά δημοσκοπικά ευρήματα δείχνουν επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ με 3-4 μονάδες διαφορά, καμιά βδομάδα πριν την κάλπη, με συσπείρωση ελάχιστη (που δεδομένα θα αυξηθεί) και με αναποφάσιστους στο 15% (που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τη δεξαμενή του ΣΥΡΙΖΑ), τότε αν δημοσιοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, είναι σαν να καρφώνεις το μαχαίρι στην καρδιά του Μειμαράκη. Η παραπάνω εικόνα θα προμήνυε θρίαμβο του Τσίπρα στην κάλπη, που θα ερχόταν μετά από λίγες μέρες.
Οπότε, δεν είδαμε καμία τέτοια εικόνα. Αντίθετα, βλέπαμε «ντέρμπι». Από την αρχή μέχρι το τέλος. Μέχρι και την τελευταία μέρα που επιτρέπονταν οι δημοσκοπήσεις. Για να μας πουν οι εταιρείες τώρα ότι άλλαξε πάλι άποψη ο κόσμος πίσω από το παραβάν (!!!) όπως μας λένε 2-3 εκλογικές διαδικασίες τώρα (που το πράγμα, πια, έχει ξεφύγει).
ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ θα πρέπει να ξεκινήσει έλεγχος για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων και τις μεθόδους που ακολουθούν.
Ειδικά, όταν γνωρίζουν ΟΙ ΙΔΙΕΣ ότι ο λαός τις έχει ακυρώσει και άρα τα αποτελέσματά τους είναι παραποιημένα εξορισμού!!! Αλλά αυτές συνεχίζουν να μετρούν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ!!!
Ο λαός έχει ακυρώσει τις δημοσκοπήσεις
Λόγω κόστους, τα τελευταία χρόνια, οι δημοσκοπήσεις γίνονται κατά κύριο λόγο με τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει ούτως ή άλλως δομικά προβλήματα (μόνο σε σταθερά, μόνο στο σπίτι, σε ώρες εργάσιμες. Αρα, αποκλείονται τα κινητά και οι... εργαζόμενοι!). Όμως, το βασικό πρόβλημα δεν είναι αυτό.
Το βασικό και θεμελιώδες πρόβλημα είναι ότι σ' αυτές τις κλήσεις ανταποκρίνονται θετικά οι 6 στους 10. Σε πολλές περιπτώσεις, οι 5 στους 10. Δηλαδή, οι μισοί αρνούνται να πουν την άποψή τους στις εταιρείες δημοσκοπήσεων. Γιατί;
Γιατί ο τηλεφωνητής – ερευνητής τους πέτυχε σε ακατάλληλη στιγμή; Προφανώς, είναι και αυτοί οι πολίτες ένα στατιστικό μέγεθος. Όμως, αυτό το μέγεθος έχει εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια. Αρα, σ' αυτούς που δεν προλαβαίνουν, προστέθηκαν και άλλοι, αυτοί που δεν θέλουν! Είναι οι Ελληνες που έχουν σιχαθεί το σύστημα της τηλεδιαπλοκής, που εντάσσουν και τις δημοσκοπικές εταιρείες μέσα' αυτό, και δεν θέλουν όχι να συμμετάσχουν, ούτε να τους ακούνε. Και τους κλείνουν το τηλέφωνο στη μούρη με οργή!
Εκείνη τη στιγμή, ένας Ελληνας είπε την άποψή του. Όμως, η μέτρηση δεν τη συμπεριέλαβε στα αποτελέσματά της. Ο τηλεφωνητής – ερευνητής θα συνεχίσει με τον επόμενο αριθμό, για να βρει κάποιον «πρόθυμο», προκειμένου να συμπληρώσει τα κενά στη φόρμα των ερωτήσεων. Ο απρόθυμος παραγκωνίστηκε, ξεχάστηκε, και μπήκε στο ίδιο νούμερο μαζί με τους άλλους, που δεν προλαβαίνουν να απαντήσουν. Ασχετα αν προλάβαινε.
Προσέξτε... ΦΥΣΙΚΑ υπάρχει αναλογικότητα στο δείγμα. Δηλαδή, οι εταιρείες ΟΝΤΩΣ αναζητούν συγκεκριμένο αριθμό απαντήσεων (που απαιτούνται για την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος) από ψηφοφόρους με συγκεκριμένο πνευματικό επίπεδο, με συγκεκριμένες σπουδές, συγκεκριμένης ηλικίας, φύλλου, τόπου διαμονής.
Όμως, έχουν μια βάση δεδομένων (χιλιάδες τηλεφωνικά νούμερα) και ένα στόχο (τόσες απαντήσεις από γυναίκες άνω των 50 π.χ.). Και οι τηλεφωνητές εργάζονται μέχρι να πετύχουν τους στόχους.
Αρα, μπορούν οι εταιρείες να λένε ότι τυπικά οι μετρήσεις έχουν απόλυτη αντιπροσωπευτικότητα. Όμως, για να πετύχουν αυτή την «αντιπροσωπευτικότητα», περιορίστηκαν να την ανιχνεύουν ΜΟΝΟ στους «πρόθυμους» Ελληνες, αφήνοντας στο δημοσκοπικό σκοτάδι τους άλλους.
Όμως, οι «απρόθυμοι» (τουλάχιστον στη συντριπτική τους πλειοψηφία) έχουν έναν κοινό αξιακό κώδικα, που καλλιεργεί συγκεκριμένες πολιτικές τάσεις. Και αυτό δεν μπορεί να το αγνοούν ή να το παραβλέπουν οι εταιρείες.
Δεν μπορεί να θεωρούν ότι στην ομάδα των πολιτών που τους είπαν πως θα ήθελαν να απαντήσουν «αλλά δυστυχώς δεν προλαβαίνουν», υπάρχουν οι ίδιες πολιτικές και κομματικές αναλογίες με την ομάδα των πολιτών, που τους έκλεισαν το τηλέφωνο στη μούρη, όταν τους είπαν ότι τους τηλεφωνούν από δημοσκοπική εταιρεία!
Προφανώς, και εδώ έχει γεννηθεί μια νέα κοινωνικής υφής και περιγράμματος ΝΕΑ κατηγοριοποίηση της ομάδας των τηλεφωνημάτων, που δεν ανταποκρίνονται στην πρόσκληση των εταιρειών, που ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ διαμορφώνουν ριζικά το αποτέλεσμα!
Το είδαμε στις ευρωεκλογές του 2014 (επί Σαμαρά, τότε). Οι δημοσκοπήσεις έδειχναν πρωτιά της ΝΔ! Ο Αδωνις έβαζε στοιχήματα στον αέρα για την πρωτιά. Και έφαγαν 4 μονάδες στο κεφάλι οι Νεοδημοκράτες!
Το είδαμε και στις εκλογές του Ιανουαρίου. Οι εταιρείες έβλεπαν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν 8 μονάδες!
Το είδαμε και στο δημοψήφισμα. Οι εταιρείες έδειχναν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν 24 μονάδες!
Το ξαναβλέπουμε και τώρα. Οι εταιρείες έδειχναν ντέρμπι αλλά η διαφορά ήταν πάλι 7,5 μονάδες!
ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ (με εξαίρεση μία!) έδειχναν και δείχνουν ΠΑΝΤΑ το ίδιο πράγμα!!! Που πέφτει έξω, για την ακρίβεια ξεφτιλίζεται από το επίσημο αποτέλεσμα της κάλπης, κάθε φορά.
Το πιο σοκαριστικό από όλα, βέβαια, είναι ότι αποδείχθηκε ΚΑΙ από το exit poll.
Γιατί... ποιοι πολίτες συμμετέχουν στο exit poll; Μα, αυτοί που θα δεχόντουσαν να συμμετάσχουν και στις δημοσκοπήσεις την προηγούμενη περίοδο. Οι λεγόμενοι «πρόθυμοι» για να συνδεθούμε και με τα παραπάνω.
Αντίστοιχα, οι «απρόθυμοι» ΦΥΣΙΚΑ προσπερνούν την κάλπη του exit poll και πάνε στο σπίτι τους να γελάσουν με το τελικό αποτέλεσμα, που θα δουν το βράδυ στην τηλεόρασή τους. Για αυτό ΑΚΟΜΗ και το EXIT POLL έπεσε έξω.
Γιατί οι εταιρείες ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ μετρούν με μια εικονική αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος, γνωρίζοντας ότι μ' αυτόν τον τρόπο αποκλείουν από τη μέτρησή τους ένα κομμάτι που πληθυσμού, που έχει συγκεκριμένη συμπεριφορά εναντίον τους. Τόσο συγκεκριμένη, που προφανώς έχει και ανάλογα πολιτικά χαρακτηριστικά, μπροστά στα οποία «κλείνουν τα μάτια» οι δημοσκόποι.
ΟΜΩΣ, κανονικά, αν δεν υπάρχει ικανοποιητική ανταπόκριση, τουλάχιστον εντός ενός προκαθορισμένου επιστημονικά πλαισίου, οι δημοσκοπήσεις θα πρέπει να ακυρώνονται. Να μην παράγουν πολιτικά συμπεράσματα. Να μην μπορούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.
Όμως, αυτά όχι στην Ελλάδα....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου