Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΣΤΟ ΤΡΕΝΟ

Ποια κομματόσκυλα πουλάνε την περιουσία των Ελλήνων πολιτών και τις υποδομές του Ελληνικού κράτους;

Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΝ ΑΠΟ ΔΗΜΑΡ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΟΥ ΟΣΕ ΠΟΥ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ
Ανεβάζουν κολλητούς στο τρένο

Σφραγίδα κολλητών των αρχηγών των κομμάτων τους και έντονο άρωμα μακρόχρονης κρατικής και κομματικής διαδρομής έχουν οι διορισμοί των πέντε προσώπων, που ανακοινώθηκαν χθες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, και τα οποία αναλαμβάνουν τα ηνία στις διοικήσεις των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ.

Οι νέοι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των σιδηροδρομικών εταιρειών προέρχονται από Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, ως αποτέλεσμα διακομματικής συμφωνίας, που παραπέμπει σε «πολυθρόνα για δύο».

Χαρακτηριστική περίπτωση θεωρείται ο κ. Στέφανος Αγιάσογλου, ο οποίος τοποθετείται στη νέα εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού (ROSCO), η οποία θεωρείται το φιλέτο της ιδιωτικοποίησης του κλάδου, λόγω του ότι έχει μεγάλο αντικείμενο για τη συντήρηση όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ενδιαφέρονται Siemens, Alsthom. Ο κ. Αγιάσογλου είναι πρόσωπο του στενού κύκλου εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τον οποίο ακολουθεί πάνω από δεκαπέντε χρόνια, ενώ είχε διατελέσει στέλεχος της Πολιτικής Ανοιξης. Οι σχέσεις του με τον πρωθυπουργό επεκτείνονται και σε οικογενειακό επίπεδο. Η σύζυγός του, τουλάχιστον μέχρι πρότινος, ήταν μεταξύ των καθημερινών συνεργατών του κ. Σαμαρά, στη γραμματεία του πρωθυπουργού. Ο κ. Αγιάσογλου, που είχε διατέλεσει στο παρελθόν διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων, αναφέρεται στο βιογραφικό του ως «απόφοιτος Οικονομικών Επιστημών».

Μαζί με Βενιζέλο

Πιο χτυπητή απ' όλες θεωρείται η περίπτωση του Κώστα Σπηλιόπουλου, ο οποίος αναλαμβάνει το τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ στην εταιρεία βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων και αναθέσεων, ιδίως προς την Πάτρα. Η περίπτωση του κ. Σπηλιόπουλου αναβιώνει την πολιτική πρακτική τοποθέτησης αποτυχόντων βουλευτών σε ρόλο μάνατζερ των ΔΕΚΟ. Ο προοριζόμενος για νέος διοικητής της ΕΡΓΟΣΕ έχει διατελέσει βουλευτής ΠΑΣΟΚ Αχαΐας. Ηταν υφυπουργός Εθνικής Αμυνας από τον Ιούνιο του 2011 έως τον Μάιο του 2012, δηλαδή επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου στο Αμυνας, με τον οποίο έχει εμπεδώσει σχέση φιλίας και θεωρείται άνθρωπος της εμπιστοσύνης του.

Παράλληλα ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, διατηρούνται στις θέσεις τους. Οι δυο τους τοποθετήθηκαν όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Δημήτρης Ρέππας. Θεωρούνται και οι δύο πρόσωπα με ισχυρή πρόσβαση στο περιβάλλον του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ε. Βενιζέλου. Ο κ. Θεοφανόπουλος κράτησε χαμηλούς τόνους στη μέχρι τώρα διαδρομή του. Παράλληλα ο κ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από τη Θεσσαλονίκη, θεωρείται πετυχημένος, καθώς πιστώνεται με πολλά από τα θετικά του μετασχηματισμού που επιτεύχθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Νέο πρόσωπο

Νέο πρόσωπο στο παζλ των διοικητών προβάλλει ο Αθανάσιος Σχίζας, που αναλαμβάνει την ΓΑΙΟΣΕ, την εταιρεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό της την τρίτη μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία, μετά το κράτος και την εκκλησία. Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν τον κ. Σχίζα να κινείται στο χώρο της Ν.Δ., ενώ ορισμένες πηγές τον παρουσίαζαν ως επιλογή της ΔΗΜΑΡ. Στο βιογραφικό του αναφέρεται ότι είναι απόφοιτος του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου (IPTVT) της Τιμισοάρα Ρουμανίας και ότι ασχολείται με κατασκευές δημοσίων και ιδιωτικών έργων.