Σάββατο 4 Μαΐου 2013

ΙΕΡΙΣΣΟΣ: Το χωριό που έμαθε να μοιράζεται τα πάντα

ΙΕΡΙΣΣΟΣ: Το χωριό που έμαθε να μοιράζεται τα πάντα


ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Αυτή η σελίδα αγαπάει τα ταξίδια και τους δρόμους. Μ’ ένα σακίδιο στην πλάτη, γυρίζει τις γειτονιές, γυρεύοντας να βρει πώς στην πράξη οι άνθρωποι οργανώνονται και δια-σώζουν τις ζωές τους. Ψάχνει σε πλατείες και δρόμους αυτοοργανωμένες δομές αλληλεγγύης και κινήματα αντίστασης από τα κάτω.
Σήμερα δεν έχει τίποτα από τα γνώριμα πια σχήματα να σας παρουσιάσει: σε αυτή τη γειτονιά δεν υπάρχουν ούτε κοινωνικά φροντιστήρια, ούτε αγορές χωρίς μεσάζοντες, ούτε κοινωνικά ιατρεία. Κι όμως, η αλληλεγγύη βρίσκεται στο απόγειό της. Καλώς ήρθατε στην Ιερισσό.

Της Ντίνας Δασκαλοπούλου

«Είναι το βασικό συστατικό κάθε αγώνα. Χωρίς ισχυρό δέσιμο με τους συναγωνιστές σου δεν παλεύεις τίποτα», λέει η Μελαχροινή Λιάκου, ενώ καμιά δεκαριά γυναίκες πίνουν καφέ στο σαλόνι της. Δεν χρειάζεται να δεις πολλά για να καταλάβεις τι εννοεί, αρκεί να είσαι ελάχιστα παρατηρητικός. Οι περισσότερες από αυτές τις γυναίκες έχουν παιδιά: δεν ξέρουν πού ακριβώς βρίσκονται αυτή τη στιγμή, αλλά είναι σίγουρες πως κάποιος χωριανός τους τα έχει ήδη παραλάβει από το σχολείο, τα έχει ταΐσει και τα έχει διαβάσει, αφού οι ίδιες «βρίσκονται σε δουλειά του αγώνα». Οταν μια από αυτές πεινάει, το φαγητό έρχεται αμέσως ζεστό από τη θεια που μένει δίπλα.

Οι ανάγκες των ανθρώπων εδώ δεν είναι ατομική υπόθεση: αμέσως κάποιος θα βρεθεί δίπλα σου για ό,τι χρειαστείς. «Καμιά ώρα της μέρας ή της νύχτας δεν φεύγει η έγνοια για τον διπλανό σου», λέει η Αννη Βασιλείου. «Κάνουμε πάρα πολλές δουλειές μαζί: γράφουμε από κοινού κείμενα, οργανώνουμε τις δράσεις μας. Η πρώτη ομαδική και σοβαρή κίνηση αλληλεγγύης που κάναμε ήταν το 2010: τότε πλημμύρισε το Στρατόνι (σ.σ. το χωριό των μεταλλωρύχων, όπου εδρεύει η Ελντοράντο) και καθαρίζαμε τα σπίτια και μαγειρεύαμε ομαδικά.

Τον Αύγουστο του 2011 φτιάξαμε όλοι μαζί τον παιδικό σταθμό του χωριού μας και πέρσι το καλοκαίρι ξηλώσαμε τις σκάλες προς την παραλία που έβαλε η εταιρεία με το λογότυπό της για να βάλουμε δικές μας. Και σήμερα, αν πας μια βόλτα στα φυλάκια, θα εκπλαγείς από τον όγκο των φαγητών, των γλυκών, των νερών, των φρούτων. Το χωριό μοιράζεται τα πάντα κι έχει επιπλέον μάθει να παίρνει. Τώρα πια, σχεδόν χωρίς καθόλου ντροπή, αν κάποιος από εμάς έχει πρόβλημα να πληρώσει το χαράτσι, θα το καλύψουμε όλοι μαζί».

«Οταν έχουμε κινητοποίηση και πρέπει να λείπουμε, οργανώνονται ομάδες που μαγειρεύουν και κάνουν ομαδικά baby sitting. Δεν ανησυχούμε πια τι θα γίνουν τα παιδιά μας», λέει η Λόλα Χρυσούλη. Ισως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα έμπρακτης αλληλεγγύης να είναι οι μετακινήσεις. «Επρεπε να ανεβαίνουμε στις Σκουριές, να πηγαίνουμε στα δικαστήρια στον Πολύγυρο και στη Θεσσαλονίκη. Κάποια στιγμή μάς ήταν αδύνατον να αντιμετωπίσουμε τα έξοδα. Ετσι, αρχίσαμε το car pooling», λέει η Αννα Λεμπίδα. «Κανένα αμάξι πια δεν φεύγει μόνο με τον οδηγό του για οπουδήποτε. Μοιραζόμαστε τα έξοδα. Οποια ώρα της μέρας ή της νύχτας κι αν βγεις, θα μπεις στο πρώτο αυτοκίνητο που θα περάσει». Κι ακόμα κι αν ντρέπεσαι και είσαι ξενομερίτης όπως του λόγου μου, μόλις σε δουν να περπατάς μόνος, θα σταματήσουν να σε ρωτήσουν αν χρειάζεται να σε πάνε κάπου.

«Σε χρόνο dt έχει ενημερωθεί για ό,τι συμβαίνει όλο το χωριό και τα γύρω», λέει η Βάσω Βαρβαρέσσου. «Αξιοποιούμε πλήρως την τεχνολογία, και για τις γιαγιάδες και τους παππούδες έχουμε και τις καμπάνες». Πραγματικά, ο ήχος της καμπάνας έχει τόσο συνδεθεί με το κίνημα στην Ιερισσό που, όταν χτες χτύπησε για να ειδοποιήσει ότι έρχεται ο εξομολόγος στην εκκλησία, όλες οι θειες και οι θειοι έτρεχαν στα μπλόκα. «Εχουν συνδεθεί οι ζωές μας πια», λέει η Αννη. «Πριν απλώς γνωριζόμασταν, είχαμε ίσως μια καλημέρα. Σήμερα, μπορεί να έχεις εσύ ένα δικαστήριο, αλλά στο εδώλιο δίπλα σου βρίσκεται όλο το χωριό. Οπως ακριβώς απειλείται το βουνό, έτσι απειλούνται κι οι ζωές μας. Ζούμε σε μια συνεχή συνθήκη έκτακτης ανάγκης».

«Εχουμε πάρει αλληλεγγύη από όλη την Ελλάδα. Τελευταία ζητήσαμε από τις γυναίκες να κινητοποιηθούν. Κι εγώ νιώθω άσχημα γιατί δεν μπορούμε να ανταποδώσουμε», λέει η Βάσω. «Μόλις νικήσουμε, όμως, δεν θα κάτσουμε λεπτό ήσυχοι. Θα είμαστε κι εμείς παντού – όπου χρειαστεί». «Παλιότερα έβλεπα πράγματα και δεν με άγγιζαν καν, όπως αυτό που έγινε στη Μανωλάδα», συμπληρώνει η Λόλα. «Τώρα έχει ανοίξει το μυαλό μου, καταλαβαίνω γιατί όλα με αφορούν. Με ενοχλεί που δεν μπορώ να πάω σε πορείες άλλων εργαζομένων στην Θεσσαλονίκη γιατί πια ξέρω πόσο σημαντική είναι η αλληλεγγύη, το κατάλαβα στο πετσί μου. Πού θα πάει όμως; Θα κερδίσουμε».
http://www.efsyn.gr
Η «Εφημερίδα των Συντακτών» ανοίγει τις σελίδες της σε ομάδες, δράσεις, οργανώσεις που προωθούν την ιδέα της αλληλεγγύης. Επικοινωνείτε μαζί μας στο solidarity@efsyn.gr και στο 211-1045000.

WEBSITE / ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ > https://soshalkidiki.wordpress.com/

FACEBOOK > https://www.facebook.com/Soshalkidiki

TWITTER > https://twitter.com/soshalkidiki

EMAIL > sintfor@gmail.com

Ιησούς αγανακτισμένος

Ιησούς αγανακτισμένος


Αν κυκλοφορούσε στον κόσμο σήμερα, σίγουρα θα βρισκόταν σε κάποια πλατεία, κάπου ανάμεσα στον αλλόφρονα κόσμο, και θα προσπαθούσε να ξεσηκώσει τις ψυχές των ανθρώπων, για να τινάξουν από πάνω τους όλη τη σκουριά.
Οι σημερινοί άνθρωποι όμως δε θα στέκονταν να τον ακούσουν.
Δεν έχουν χρόνο άλλωστε για τέτοια.
Ο χρόνος είναι χρήμα και οτιδήποτε δεν έχει χρήμα σπαταλά το χρόνο τους.

Ο Ιησούς στα χρόνια της πρώιμης παγκοσμιοποίησης (βλ. αχανής και πολυεθνική ρωμαϊκή αυτοκρατορία), τότε που ο κόσμος είχε ακόμη χρόνο για τέτοια, εγκαλούσε τους ψωροπερήφανους για την εγωπαθή σιγουριά τους πως όλα τα ξέρουν και τα κάνουν καλά και συνέτρωγε με τους αυτογνώστες αμαρτωλούς, με τελώνες, με ψαράδες,με πορτοφολάδες και με πόρνες.
Σε καταστάσεις βαθιάς κρίσης, όπως και σήμερα, σε εποχή επαναστατικού αναβρασμού, ο Ιησούς φώναζε: πριν ξεσηκωθείτε για να διώξετε τον τύραννο πάνω απ' το κεφάλι σας, διώξτε τον τύραννο που κρύβετε μες στα σπλάχνα σας!

Στην αρχή όλα φαίνονταν πως πήγαιναν όπως τα ήθελε.
Παρελαύνοντας με γαϊδούρι μπήκε θριαμβευτικά στην πόλη και τον έραιναν με βάγια.
Όταν έφτασε η κρίσμιμη ώρα όμως, ο "σοφός λαός" έδωσε την ετυμηγορία του: "άρον, άρον σταύρωσον αυτόν"!
Γιατί τα ωσαννά γίναν κατηγόριες;
Γιατί;
Μάλλον επειδή δεν είχε έτοιμο σχέδιο με καταπέλτες, μπαζούκας και φυσεκλίκια, όπως είχαν οι ζηλωτές του Βαρραβά.
Είχε στο στόμα του μόνο κάτι αοριστίες.
Τους κάλεσε να αγαπήσουν αλλήλους.
"Και πού θα βρεις τα λεφτά ρε;" λένε πως τον ρώτησαν σε κάποιο πάνελ οι ζηλωτές.
Ένας αγανακτισμένος ήταν όμως μοναχά και δεν είχε να προτείνει σχέδια επί χάρτου.
Παρά μόνο έβαζε την αγάπη στο κέντρο του κόσμου του και προσπαθούσε να χτίσει γύρω απ' αυτήν.
Τι μας λέει τώρα, ε...;

Τους ζήτησε να πάψουν να προσεύχονται φωναχτά και δημοσίως, σα να πρόκειται για show της Ρούλας, αλλά να προσεύχονται κρυμμένοι στο πιο σκοτεινό δωμάτιο του σπιτιού τους.
Εκεί που δεν φτάνει η υποκρισία. Εκεί που θα ήταν παρόντες μόνο εκείνοι κι ο Θεός.
Απέρριψε τον μύθο των άμεμπτων και αναμάρτητων κοσμοκηρύκων. Όταν φώναξε "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω"...ούτε ο ίδιος δεν τόλμησε να σηκώσει πέτρα!
Ούτε τον εαυτό του δεν αναγόρευσε σε άσπιλο και αμόλυντο....
Απ' το να φιλάει κατουρημένες ποδιές ισχυρών, προτιμούσε να του πλένει τα πόδια μια πόρνη και να την κάνει πιστή του ακόλουθο και όχι μόνο.
Γιατί δεν ήταν ηθικολόγος, ανέραστος και πουριτανός, όπως προσπαθεί να τον παρουσιάσει η Εκκλησία δυο χιλιάδες χρόνια τώρα.
Αυτός "ανάβει το καντήλι του, καπνίζουνε οι φίλοι του, θέλει το νου στα μέτρα μας και την καρδιά στα ντέρτια μας", που 'γραφε κι ο ποιητής...


Ο Ιησούς, λοιπόν, μίλησε για την επ-Ανάσταση των ψυχών.
Των ψυχών κυρίως και λιγότερο των σωμάτων.
Για δι' ελέου και φόβου κάθαρση, σαν άλλος τραγωδός.
Ήταν σειρήνα, συναγερμός που ηχούσε σε αυτιά μη ακουόντων. Αλλά αυτός συνέχιζε γιατί κανείς δεν μπορούσε να βρει το κουμπί που σταματάει αυτός ο συναγερμός. Μόνο η εξόντωση θα ήταν λύση.
Σιχαινόταν το χρήμα και καθετί άλλο εξευτέλιζε την πνευματικότητα του ανθρώπου.
Όταν σήκωσε το καδρόνι στο προαύλιο του ναού, δε χτύπησε ούτε ένα κεφάλι.
Μόνο τα προϊόντα της κατανάλωσης χτύπησε. Τους πάγκους έσπασε. Όχι τα κεφάλια.
Τα κεφάλια τα ήθελε ζωντανά και υγιή. Έστω κι ένα απ' αυτά να καταλάβαινε. Να άλλαζε γνώμη...



Δεν τα έβαζε με τον εύκολο εχθρό, τους Ρωμαίους.
Πριν απ' τους Ρωμαίους επικυρίαρχους, έπρεπε να συντρίψει την συνεργαζόμενη μ' αυτούς οικονομική, πολιτική και θρησκευτική άρχουσα τάξη.
Την ντόπια ολιγαρχία. Γι' αυτό τον στοχοποίησαν.
Γιατί το να βρίζεις τους ξένους, τους επικυρίαρχους είναι το εύκολο.
Ακόμη κι οι Ρωμαίοι έκαναν τα στραβά μάτια σ' αυτό.
"Ασ' τους να λένε καμιά μαλακία να εκτονώνονται" έλεγαν.

Η ντόπια ελίτ όμως παρακολουθούσε με ανησυχία τον καινούριο κήρυκα.
Όταν ο Ιησούς τόλμησε και τα έβαλε με αυτήν, τότε το σχέδιο εξόντωσης ήταν πλέον θέμα χρόνου.
Γιατί αυτή είναι το πραγματικό σύστημα. Χωρίς αυτήν, δε θα υπήρχαν οι Ρωμαίοι εκεί.
Και αυτή η βρώμικη ντόπια ελίτ δεν έμενε μόνο στα τυπικά.
Αλλά βρώμιζε και την ψυχή του λαού της περιοχής έχοντας μονίμως τεταμένο το δάχτυλο σαν το θείο Σαμ.
Για να είναι μόνιμα ασφαλείς υπόδουλοι οι Ιουδαίοι, έπρεπε να ποτίζονται από την ντόπια ελίτ καθημερινά με τόνους υποκρισίας, άνωθεν διδασκαλίας και κάθε είδους διαφθοράς.

Αυτή τη διαφθορά της ψυχής ήρθε ο Ιησούς να αντιπαλέψει.
Τουτς πρότεινε να ψάξουν μέσα τους το καθαρτήριο της ψυχής.
Δεν τους έδωσε ούτε εντολές ούτε ενοχές ούτε εκβιασμούς.
Τους έδωσε μόνο το έναυσμα για να ξαναρχίσουν τη ζωή τους με άλλο προσανατολισμό.
Δεν έδωσε σαφείς εντολές.
Δεν είχε κατάλογο χρηστών πράξεων.
Δεν είχε τίποτα να προτείνει.
Παρά μόνο να αγαπήσει ο ένας τον άλλον.
Πολύ φλου για τα μέτρα ενός υλικού κόσμου.



Τι μπορεί να σημαίνει εξάλλου το "να σώσεις την ψυχή σου";
Η ψυχή δεν είναι ούτε τσελεμεντές για να ασχολείται με μενού 40-ήμερων νηστειών, όπως πιστεύουν οι θεούσες, ούτε χημικές αντιδράσεις, όπως πιστεύουν οι υλιστές.
Είναι κάτι ακαθόριστο.
Και πώς να παλέψει κανείς να σώσει κάτι που δεν ξέρει καλά-καλά τί είναι και πού βρίσκεται;
Η ψυχή εξάλλου μόνο ένα σημάδι έχει δώσει στον άνθρωπο: το "τί θέλει".
Αυτό είναι το μόνο σημείο ζωής που 'χει δώσει.
Μόνο έτσι μπορεί να την εξερευνήσει κανείς.

Ο Ιησούς δεν ήρθε καν ως επαΐων να ανακοινώσει τη λίστα με τις ανάγκες της ψυχής.
Να δοκιμάσουν έναν σχεδόν αχαρτογράφητο δρόμο τους κάλεσε.
Να δοκιμάσουν να περαπτήσουν σ' αυτόν κι αν δεν τους αρέσει, ας ξαναφύγουν.
Ήξερε καλά άλλωστε πως "δεν υπάρχει δρόμος. Τον δρόμο τον ανοίγεις περπατώντας"...

Οι άνθρωποι όμως δεν ακολούθησαν.
Ήθελαν κάποιον να τους προσφέρει μια έτοιμη και ολοκληρωμένη λύση.
"Εξαρχής κοστολογημένη", που λένε.
Δηνάριο προς δηνάριο...
Να ξέρουν, βρε αδερφέ, αν τους συμφέρει!

Δυστυχώς γι' αυτούς, ο Ιησούς δεν ήταν τεχνοκράτης της ψυχής.
Ένας αγανακτισμένος ήταν που έτρεχε στις πλατείες του κόσμου του και κήρυττε την αλήθεια του.
Ένας αγανακτισμένος που δεν είχε έτοιμο σχέδιο να προτείνει, παρά μόνο καλούσε και τους άλλους να αγανακτίσουν μαζί του για την πτώση του καθενός και όλων μαζί.
Να βγουν απ' το καβούκι τους, να ξαναγνωριστούν ο ένας με τον άλλον και κυρίως ο καθένας με τον εαυτό του.


Τους υποσχέθηκε πως αν κάνουν το χατίρι της ψυχής τους, τότε δεν τους σταματάει τίποτα και κανένας.
Ακόμη κι αν τους σταυρώνουν συνεχώς, αυτοί κάθε φορά θα ανασταίνονται!
Μόνο που οι άνθρωποι ήθελαν και τεκμήρια. Μην τυχόν και ξεγελαστούν απ' τις αοριστίες...
Ο Ιησούς τους μιλούσε συμβολικά για ανάσταση κι αυτοί περιμένανε να δουν το θαύμα κυριολεκτικά!

Αγανάκτισε λοιπόν ο Ιησούς και έδωσε στη Μαρία τη Μαγδαληνή την εντολή να διαδώσει τα δέοντα.
Αλλιώς δεν πιστεύει ο κόσμος. Δεν ακολουθεί.
Δεν είναι έτοιμος να σώσει την ψυχή του.
Γιατί προσπαθεί να σώσει την ψυχή με τα μέτρα της ύλης.
Όταν το εμπέδωσε, κατάλαβε ότι έπρεπε, έστω κι έτσι, να αφήσει κάτι καλό στον κόσμο.
Κι είπε να αφήσει κάτι απ' την ψυχή του στα μέτρα της ύλης.
Και την τρίτη μέρα από τη σταύρωση είχε φύγει. Κανείς δεν ξέρει για πού.
Η Μαγδαληνή είπε πως αναστήθηκε...


Ο Ιησούς ήταν επανάσταση.
Καθαρή, φλου κι αχαρτογράφητη, όπως και κάθε πραγματική επανάσταση.
Αβέβαιη μες στην αλήθεια της και αληθινή μες στην αβεβαιότητά της.
Ο Χριστιανισμός όμως, είναι η μακροβιότερη αντεπανάσταση που γνώρισε ο κόσμος.
Αν μπορούσε ο δόλιος να φανταστεί ποιοι θα τον "επροσωπούσαν" και τί θα δίδασκαν γι' αυτόν, μάλλον θα ξαναγύριζε και αυτή τη φορά με το καδρόνι μπορεί και να μην αρκούνταν στους πάγκους, αλλά να 'σπαζε και μερικά κεφάλια.
Αν μπορούσε να φανταστεί τί θρησκεία θα φτιαχνόταν στις πλάτες του, ίσως να το ξανασυζητούσε με το ιουδαϊκό ιερατείο...


ΥΓ.: Συνεχίζω να δηλώνω άθεος.
Σε έναν κόσμο όπου οι πολεμοκάπηλοι δηλώνουν απελευθερωτές, οι φανατικοί δηλώνουν επαναστάτες, οι παιδεραστές δηλώνουν καλόγεροι, οι κομπλεξικοί δηλώνουν διανοούμενοι, οι λωποδύτες δηλώνουν επενδυτές, οι νεκροθάφτες δηλώνουν μεταρρυθμιστές, οι απατεώνες δηλώνουν οικολόγοι, οι ναζί δηλώνουν πατριώτες, οι κακόψυχοι δηλώνουν αμέτοχοι κι οι πασόκοι δηλώνουν σοσιαλιστές, σ' αυτόν τον κόσμο εγώ δεν μπορεί παρά να δηλώνω άθεος...
http://toixo-toixo.blogspot.gr

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΣΑΜΑΡΑΣ,ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΒΙΟΙ

Βαϊμ-Άριοι 2013: Από τον Χίτλερ και τον Ρεμ, στον Σαμαρά και τον Μιχαλολιάκο



Το ρατσιστικό θαύμα της Γερμανίας του Μεσοπολέμου δεν γεννήθηκε από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια κι ακόμη περισσότερος κόπος για τους ανθρώπους του, μέχρι να καταφέρουν να αποτυπώσουν στη γερμανική κοινωνία έννοιες όπως ο “Άριος”, η “Βαλχάλα” και ο “υπάνθρωπος”.

Καθηγητές πανεπιστημίου, λόγιοι, γιατροί και κάθε λογής επιστήμονες, παρέα με μια μηχανή προπαγάνδας αποτελούμενη από αυτό που θα λέγαμε σήμερα δημοσιογράφο γνώμης ή πολιτικό αναλυτή, προετοίμασαν το έδαφος για την ναζιστική υπεροχή.

Ανοιχτή σύγκρουση με τις δυνάμεις έμμεσης κατοχής και επιβολής της σκληρής συνθηκολόγησης των Βερσαλιών, δεν μπορούσε να γίνει. Ο στόχος να επιτευχθεί η ψυχολογική αναδόμηση του γερμανικού λαού και των εθνικιστικών τάσεων φυλετικής του υπεροχής, περνούσε μέσα από τη δίωξη των εσωτερικών του εχθρών. Εκείνων που προπαγανδίστηκαν ως η πραγματική αιτία του ξεπεσμού του “περήφανου γερμανικού έθνους”.

Ιατρικές μελέτες και ακαδημαϊκές γνώμες επιρρίπτουν την ευθύνη των Άριων δεινών στους μετανάστες και τους Εβραίους που κλέβουν το ψωμί των Γερμανών εργατών, τους μαύρους και τους τσιγγάνους υπανθρώπους που ευθύνονται ακόμη και για την ήττα του Μεγάλου Πολέμου και -φυσικά- τους προδότες του έθνους κομμουνιστές, που παρέδωσαν τη χώρα στα χέρια των εχθρών.

Όποιος υποστηρίζει ότι πριν τον Χίτλερ δεν υπήρχαν θιασώτες της ευγονικής θεωρίας, της κομμουνιστοφοβίας ή των τελειωτικών λύσεων, τότε είναι τουλάχιστον ηλίθιος. Οι άνθρωποι που επάνδρωσαν τη ναζιστική μηχανή ήταν εκεί. Περιμένοντας μία ευκαιρία να βγουν μπροστά.

Ο κόσμος δέχτηκε έναν ατελείωτο προπαγανδιστικό βομβαρδισμό από τα μέσα της εποχής. Εφημερίδες, ομιλίες, βιβλία, πολιτικές συζητήσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, αφίσες και φυλλάδια. Μοναδικές πολιτικές ζυμώσεις μιας εποχής άκρατης ανασφάλειας και πρωτοφανούς οικονομικής ανέχειας.

Η παρουσία του Χίτλερ δεν έφερε μονάχα ευφορία στους πρώτους του πολιτικούς συμμάχους και προσδοκίες υπεροχής των θεωρητικών της φυλετικής ανωτερότητας. Αποτέλεσε, σύντομα, το κυρίαρχο αντικείμενο συζήτησης της, ανήμπορης να δώσει πραγματικές εξηγήσεις και αληθινό όραμα στις λαϊκές μάζες, πολιτικής σκηνής.

Η ξενοφοβική ηγεσία του Γερμανικού Εργατικού Κόμματος των Ντρέξλερ και Χάρερ με το μανδύα δημοκρατικοφροσύνης και σοσιαλισμού και τον εθνικιστικό λόγο διχασμού, μαζί με πολλούς ακόμη ανθρώπους του πνεύματος και των επιχειρήσεων με άκρως χιτλερικές αντιλήψεις, καλοδέχτηκαν τον ερχομό του μελλοντικού Φύρερ.

Πολύ γρήγορα, οι δράσεις του Χίτλερ και της παραστρατιωτικής πολιτοφυλακής του, των SA του Ερνστ Ρεμ, μπήκαν στο επίκεντρο της πολιτικής κουβέντας. Η δημοκρατική κρίση της άρρωστης και άβουλης δημοκρατίας της Βαϊμάρης βρήκε με τι να ασχολείται.

Η πρακτική της έντασης αποτέλεσε το καλύτερο πάτημα των θεωρητικών του μίσους. Καθηγητές πανεπιστημίων, επιστήμονες και “λόγιοι” της εποχής βρήκαν επιτέλους το μοντέλο που θα υφάνουν τα πατρόν μίσους που τόσο καιρό σχεδίαζαν. Το ίδιο και η επίδοξη οικονομική ελίτ της χώρας. Οι πρώτοι που θα συνδράμουν στην πολεμική μηχανή της Γερμανίας λίγα χρόνια αργότερα.

Η βία των δρόμων και τα εγκλήματα των SA έφεραν αντίποινα, κυλώντας το μύλο της θεωρίας του φόβου της οριστικής επικράτησης της αναρχίας και του κομμουνισμού. Δύο διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος, όσον αφορά τους ναζί, που θα έφεραν ένα αποτέλεσμα. Την οριστική παράδοση της χώρας στους μισητούς Εβραίους και τους συμμάχους τους.

Η προπαγάνδα της παραποιημένης ιστορίας δεν έπιανε γρήγορα τόπο. Το πραξικόπημα του 1923 απέτυχε και ο δρόμος προς την εξουσία δεν περνούσε μόνο μέσα από τα γκλομπς και τα μαχαίρια των SA. Το παιχνίδι έπρεπε να παιχτεί στα κέντρα αποφάσεων.

Ο Χίτλερ φάνηκε να χάνει τους θεωρητικούς υποστηρικτές του στην περίοδο της κράτησης του. Εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και έμεινε μόνος σε ένα πολυτελέστατο κελί να κοιτά τους τοίχους και να γράφει το προσωπικό του μανιφέστο ανίκανος να επηρεάσει, πλέον, τις καταστάσεις στη χώρα. Κι όμως, αυτός επέστρεψε.

Άλλαξε για μία ακόμη φορά το κόμμα του, που είχε κριθεί παράνομο από τη δημοκρατία που ο ίδιος θέλησε να καταλύσει και που του παρείχε αμνηστία δίχως να ολοκληρώσει ούτε το 1/5 της ποινής του, τράβηξε σταδιακά στην άκρη τον Ρεμ και έριξε όλο του το βάρος στην ανάκαμψη του θεωρητισμού του.

Ο αλλαγμένος Χίτλερ ήξερε ότι η μόνη λύση που ήθελε να ακούσει ένας λαός που είχε σιχαθεί κάθε είδους παλαιοπολιτική, ήταν η εσωτερική πόλωση. Έπρεπε, όμως, να παίξει το δικό του ρόλο. Έναν ρόλο που πέρασε ακόμη και μέσα από κοινές πολιτικές συγκεντρώσεις με το Γερμανικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

Τα πλήθη χάνονται μέσα στο μηδενιστικό λόγο μίσους ενάντια στο πολιτικό σύστημα. Ακόμη και οι κομμουνιστές εργάτες τον ακούν σιωπηλοί και στο τέλος ξεσπούν σε χειροκροτήματα, όπως περιγράφει ο Μεξικανός ζωγράφος Ντιέγκο Ριβέρα σε μία επίσκεψη του στην μεσοπολεμική Γερμανία του 1928.

Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά. Οι καρποί της προπαγάνδας μίσους και χαλκευμένης ιστορίας κερδίζει πόντους για το Εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα, οι αντίθετες φωνές σταδιακά εξαφανίζονται, ο κόσμος πληροφορείται μόνο ένα μικρό κομμάτι των πραγματικών ναζιστικών σχεδίων και λίγο πριν την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, ο Ρεμ και τα SA του εξοντώνονται τη Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών -ένα έγκλημα που ακολουθήθηκε από αυτό της Νύχτας των Κρυστάλλων-.

Η μεταστροφή του κόμματος του από ένα συνονθύλευμα εθνικιστών, ξενοφοβικών, σοσιαλιστών, ακόμη και κάποιων αφελών κομμουνιστών, παίρνει την τελική του μορφή. Τη ρατσιστική, φασιστική, εγκληματική του μορφή. Μία μορφή που μαζί με την περιρρέουσα πολιτική, οικονομική και κοινωνική κατάσταση της Ελλάδας έχει φέρει την Βαϊμάρη πιο κοντά μας από ποτέ.

Πολλά δημοσιεύματα των ημερών μιλούν για ένα σχέδιο μετάλλαξης της Νέας Δημοκρατίας σε κάτι που οι εσωκομματικοί αντίπαλοι του Αντώνη Σαμαρά προβάλλουν ως “απολυταρχικό και αντιδημοκρατικό”.

Οι πράξεις και τα λόγια των ανθρώπων του στενού κύκλου του Έλληνα πρωθυπουργού απορρέουν έναν άκρατο εθνικισμό, με πολλές δόσεις ρατσισμού και επιδοκιμασιών της λεγόμενης “νόμιμης βίας”. Για αυτήν μάλιστα, τη βία, προβάλλουν ως αποκλειστικό υπεύθυνο την αριστερά.

Πανηγυρίζουν την καταστολή και αρνούνται τα βασανιστήρια κρατουμένων, αποδίδοντας την πόλωση της κοινωνίας στη διαμάχη ανάμεσα στην ακροδεξιά και την ακροαριστερά.

Ρίχνουν τα φασιστικά τους τσιμέντα σε θεμέλια που βρήκαν προ πολλού σκαμμένα από τα χέρια των σύγχρονων θεωρητικών σχολιαστών της επικαιρότητας: Ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και επιστήμονες, που προετοίμασαν το έδαφος για να στρωθεί όσο πιο ομαλά γίνεται η θεωρία των δύο άκρων.

Ένας σύγχρονος βομβαρδισμός προπαγάνδας εξεχόντων, σύμφωνα με τα βιογραφικά τους, επαγγελματιών, οι οποίοι εκτελούν μία συντεταγμένη αποστολή αποδόμησης της νεότερης ελληνικής ιστορίας, με τρόπο μαεστρικό.

Βασικός τους άξονας είναι η άποψη περί “κυρίαρχης αριστερής ιδεολογίας”. Ένα από τα πιο εξόφθαλμα λάθη μιας, κατά τα άλλα, ακριβής και κοπιαστικής καμπάνιας. Εξόφθαλμο, γιατί αποτελεί το μόνο εντελώς γυμνό επιχείρημα του πολιτικού και ψυχολογικού κόμπλεξ όλων αυτών των χρόνων.

Καθηγητές όπως ο Στάθης Καλύβας και ο Γιάννης Κωτούλας, πολιτικοί αναλυτές και αρθρογράφοι όπως ο Πάσχος Μανδραβέλης και ο Τάκης Μίχας, εφημερίδες σαν το Θέμα και την Δημοκρατία, δημοσιογράφοι όπως ο Γιώργος Τράγκας και ο Γιάννης Πρετεντέρης, συνεργάτες με πλούσιο αντιδημοκρατικό παρελθόν όπως ο Ηλίας Φιλιππακόπουλος, επικοινωνιολόγοι και ημιεπίσημες πολιτικές φωνές όπως ο Φαήλος Κρανιδιώτης και ο Γιώργος Μουρούτης, συνεπικουρούμενοι από πολυδιαφημισμένους και μόνιμα προβαλλόμενους βουλευτές όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Μάκης Βορίδης, συνθέτουν το συνονθύλευμα ιδεών και πολιτικών απόψεων με κοινό παρανομαστή την πόλωση και το διχασμό.

Μία συνάθροιση που σχηματίστηκε με μοναδικό σκοπό την αναχαίτισης της πιθανότητας ανόδου της αριστεράς. Της αριστεράς ως ιδεολογία κι όχι ως κόμμα. Μία αναχαίτιση που αντλεί ένα τεράστιο κομμάτι της προπαγάνδας της από δεδηλωμένους οπαδούς της Δικτατορίας του Μεταξά, της θεωρίας περί “σωτηρίας της Ελλάδας απ' τους κομμουνιστές” και της χούντας των συνταγματαρχών μαζί με τις μεταπολιτευτικές της οργανώσεις που αιματοκύλισαν την Αθήνα.


Η Νέα Δημοκρατία θυμίζει όσο τίποτε άλλο το Γερμανικό Εργατικό Κόμμα του 1920. Που έχει τη βάση του μίσους και της ισοπεδωτικής προπαγάνδας στα σκαριά, έσκαψε τα πρώτα θεμέλια τους και τώρα προωθεί το σχέδιο της ολοκληρωτικής ιδεοληπτικής της κυριαρχίας μέσω της μόνης μεθόδου που γνωρίζει: Τον εκφασισμό της κοινωνίας.

Υπόσχεται να “ξεδοντιάσει το κατεστημένο του ’74” και δίνει την εντολή του κοινωνικού διεμβολισμού στα δικά της SA: Την Χρυσή Αυγή. Είτε βρίσκονται σε υπηρεσία -ένστολοι ή με πολιτικά- είτε στους δρόμους με τα μαύρα μπλουζάκια, τα σύγχρονα κρατικά και παρακρατικά SA επιχειρούν να τσακίσουν κάθε ίχνος αντίστασης, όπου κι όταν αυτό υπάρχει.

Ένα καθεστώς έντασης, πόλωσης, βίας, προπαγάνδας, αστυνομοκρατίας και λογοκρισίας, εγκεκριμένο από το κομματικό επιτελείο του Αντώνη Σαμαρά μέσα σε ένα περιβάλλον ναζιστικής ανομίας μιας οικονομοκρατούμενης, από την εγχώρια και διεθνή ελίτ, χώρας.

Που όπως στο γερμανικό μεσοπόλεμο έλεγχε και διαμόρφωνε την κοινή γνώμη, έτσι και σήμερα ονομάζει τους υπερασπιστές των σπιτιών τους “τρομοκράτες” και τους μαχαιροβγάλτες νεοναζί “συνταγματικό τόξο”.

Πολλοί λένε τον Νίκο Μιχαλολιάκο “Φύρερ” και “σύγχρονο Χίτλερ”. Να με συγχωρήσουν όσοι βρίσκουν όλα όσα είπα προηγουμένως τολμηρά, αλλά ο Μιχαλολιάκος δεν είναι ο Φύρερ. Είναι ο Ρεμ.

Κι αν αυτός είναι ο Ρεμ, τότε ξέρουμε πολύ καλά ποιος είναι ο πραγματικός Φύρερ. Και τι θα κάνει με τον Έλληνα Ρεμ όταν το σχέδιο του ολοκληρωθεί...

http://polyfimos.blogspot.gr

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Το χρυσό καμίνι σε κάνει καναρίνι

Το χρυσό καμίνι σε κάνει καναρίνι

Εγραψε:
Pitsirikos
Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γιώργος Γερμενής προσπάθησε να χτυπήσει με γροθιά τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη αλλά χτύπησε τελικά ένα 12χρονο κορίτσι, επειδή οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής δεν χτυπάνε άνδρες αλλά μόνο γυναίκες.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Καμίνη, ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής επιχείρησε να βγάλει το όπλο του αλλά το 12χρονο κορίτσι τον αφόπλισε με μια κίνηση καράτε.

Η Χρυσή Αυγή υποστηρίζει πως ο βουλευτής της δεν χτύπησε το κοριτσάκι αλλά προσπάθησε να του χαϊδέψει τα μαλλιά.

Σύμφωνα με την Χρυσή Αυγή, το πρόβλημα ήταν πως ο βουλευτής δεν μπορεί να ελέγξει την δύναμή του, με αποτέλεσμα -αντί για χάδι- να της χώσει μια μπούφλα.

Επίσης, η Χρυσή Αυγή υποστηρίζει πως ο βουλευτής της δεν έφερε όπλο, αφού οι χρυσαυγίτες δεν χρησιμοποιούν πιστόλια επειδή είναι μαχαιροβγάλτες.

Όλα ξεκίνησαν επειδή τα ΜΑΤ -μετά από απόφαση του δήμου- εμπόδισαν την Χρυσή Αυγή να μοιράσει τρόφιμα μόνο σε Έλληνες στην πλατεία Συντάγματος.

Το σόου ΜΑΤ-Χρυσής Αυγής έγινε για τις ανάγκες της τηλεόρασης, αφού, μόλις έκλεισαν οι κάμερες, τα ΜΑΤ και οι χρυσαυγίτες τσούγκρισαν κόκκινα αυγά, αγκαλιάστηκαν και έδωσαν το φιλί του μίσους· έπεφταν τα γλωσσόφιλα βροχή.

Τα τσουρέκια της Χρυσής Αυγής δόθηκαν στους ψηφοφόρους τους, τους άνδρες των ΜΑΤ, που χάρισαν στους χρυσαυγίτες γκλομπ και στιλέτα, μέσα σε κλίμα ευλάβειας, κατάνυξης και ιερού δέους.

Ο Γιώργος Καμίνης δήλωσε πως «η λογική του τσαμπουκά δεν περνάει» -πολύ αστείο να λέει ο Καμίνης τη λέξη «τσαμπουκά», μου θυμίζει το «μουνί» στον «Κυνόδοντα»- αλλά εγώ μια χαρά βλέπω να περνάει ο τσαμπουκάς της ακροδεξιάς κυβέρνησης Σαμαρά και ο Καμίνης δεν έβγαλε άχνα.

Δεν πήρε ποτέ χαμπάρι ο Καμίνης πως, προεκλογικά, Σαμαράς και Χρυσή Αυγή είχαν την ίδια ατζέντα.

Το σκηνικό στην πλατεία Συντάγματος στήθηκε για να ασχολείται η πλέμπα με τους χρυσαυγίτες και τον Καμίνη -και να τεθεί το δίλημμα «Χρυσή Αυγή ή Καμίνης» όπως παλιότερα ήταν το δίλημμα «Βίσση ή Βανδή» (λες και δεν μπορεί να σου προκαλούν αηδία και οι δυο)-, ώστε να περνάει απαρατήρητο το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

Δεν είναι τυχαίο που εμφανίστηκαν μαζικά όλα τα «αριστερά» παπαγαλάκια από τα payroll -που δεν είχαν αντιληφθεί τι συμβαίνει στην χώρα τα τελευταία χρόνια με διωγμούς Ελλήνων και μεταναστών, ούτε καν τη Μανωλάδα-, για να μας πουν πως πρέπει να στηρίξουμε τον δημοκρατικό Καμίνη, τον νέο Λαμπράκη. Ρε, δεν πάτε να γαμηθείτε;

Όποιος δεν είναι Χρυσή Αυγή είναι δημοκράτης. Και ο Βορίδης δηλαδή. Λευκό περιστέρι. Αχ, τι απλά νοήματα. Έτσι να μου μιλάς, απλά. Άσπρο, μαύρο.

Η Χρυσή Αυγή και ο Καμίνης είναι απόλυτα συστημικοί και χρησιμοποιούνται, για να μην ασχολείται κανείς με το γεγονός πως η δημοκρατία στην Ελλάδα είναι για τον πούτσο καβάλα.

Η Χρυσή Αυγή θα τροφοδοτήσει το νέο κόμμα που θα φτιάξει ο Σαμαράς με τον Βορίδη, τον Γεωργιάδη, τα άλλα φασισταριά και τους μαφιόζους -που προκαλούν εμετό στους νεοδημοκράτες-, και ο Καμίνης θα παρουσιαστεί ως εκφραστής της δημοκρατικής νομιμότητας, ώστε να εκλεγεί ξανά δήμαρχος.

Αλλά μην ανησυχείτε, θα έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ να φέρει την δημοκρατία του Λάτση και του Κόκκαλη.

Καλό Πάσχα!

(Η κατάσταση στην Ελλάδα έχει πολλή πλάκα, όταν την βλέπεις από μακριά.)
http://pitsirikos.net

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

Περιμένοντας την ανάπτυξη


Περιμένοντας την ανάπτυξη

 


Κενό γράμμα παραμένουν οι εξαγγελίες περί ανάπτυξης, αν δε θέλομε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ή να εθελοτυφλούμε. Από τον Ιούνιο του 2010, θυμόμαστε τον τότε «υπουργό» Οικονομικών της πρώτης Παπαδημοκρατίας, να προβλέπει θετικό πρόσημο στην ανάπτυξη, αρχής γενόμενης από το Σεπτέμβριο του 2010.

Έκτοτε η συνολική μείωση του εθνικού προϊόντος έχει υπερβεί το 25% και η έκφραση "έρχεται η ανάπτυξη" αποτελεί πια το συντομότερο κρύο ανέκδοτο.

Το κλείσιμο μονάδων παραγωγής τόσο κεντρικά όσο και περιφερειακά, αποτελούν την πιο ισχυρή απόδειξη ότι η πολιτική λιτότητας και ύφεσης και η πολύ μεγάλη μείωση των μισθών των εργαζομένων δεν συνετέλεσε –όπως ήταν άλλωστε και το αναμενόμενο- στην αύξηση του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος και της απασχόλησης, αλλά έδωσε τη χαριστική βολή στην παραγωγική βάση της χώρας με την επιτάχυνση της αποεπένδυσης που, ούτως ή άλλως, παρατηρείται συστηματικά στην Ελλάδα τα τελευταία πολλά χρόνια.

Οι εργαζόμενοι θέλουν τις επιχειρήσεις ανοιχτές και τους εργοδότες να σέβονται τα εργασιακά δικαιώματα, αλλά συνεχίζουν (?) να ελπίζουν ότι αυτό μπορεί να γίνεται με την κρατική αρωγή.

Το κράτος μας όμως, το βλέπομε όλοι, έχει αλωθεί –με την ψήφο μας, μην ξεχνάμε- από τους κατώτερους των περιστάσεων, τους διεφθαρμένους, τους  αργυρώνητους και τους αγύρτες του νεοφιλελευθερισμού

Είναι πια σαφές ότι από αυτούς τους ολετήρες στο τιμόνι της Ελλάδας της Δεύτερης Παπαδημοκρατίας, από αυτούς τους τρισάθλιους και τους  ψοφοδεείς της Τρόικας Εσωτερικού δεν έχομε να περιμένομε τίποτα!

Οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι θέλουμε μία αναπτυξιακή πολιτική προς όφελος της κοινωνίας, αλλά τίποτα δεν μπορούμε να περιμένομε από το πτωχευμένο και αλωμένο κράτος μας...

Η τόνωση της οικονομίας με  δημόσιους πόρους δεν αποτελεί επιλογή, όσο κανείς δεν θέλει πια να δανείζει το πτωχό κράτος μας, όταν η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή παραμένουν προκλητικά στο απυρόβλητο ή όσο οι τερατώδεις έμμεσοι φόροι μαζί με τους άμεσους φόρους των μονίμων υποζυγίων και των έντιμων κορόιδων, πέφτουν στο πηγάδι της εξυπηρέτησης του ύποπτου και ειδεχθούς δημόσιου χρέους.

Σήμερα που το κρατικοδίαιτο επιχειρηματικό μοντέλο πνέει τα λοίσθια, μόνο οι εθνικοί εργολάβοι βρίσκονται στο προσκήνιο για να κάνουν επιλεκτική χρήση του πλούτου τους. Ενός πλούτου, μην ξεχνάμε, που είτε είναι αφορολόγητα αποθησαυρισμένος είτε έχει συσσωρευτεί από την ανέκαθεν ανεξέλεγκτη απομύζηση κρατικών προμηθειών και την υπερτιμολόγηση δημοσίων έργων.

Οι υπόλοιποι, οι μικροαποταμιευτές, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης νέων επενδύσεων,  κάθονται πάνω στα αποθέματα του ρευστού πλούτου τους, κρυμμένου συχνά σε στρώματα και συρτάρια, διστάζοντας να επενδύσουν.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα μπορεί να είναι η δικαιολογημένη έλλειψη εμπιστοσύνης και το κακό επιχειρηματικό κλίμα  που μαζί με την έλλειψη τραπεζικής ρευστότητας και την εξοργιστική γραφειοκρατία, συνιστούν ένα εκρηκτικό μίγμα αποτροπής δυνητικών επενδύσεων, αλλά σοβαρότερο είναι το έλλειμμα έντιμων ηγεσιών που θα ήταν πρόθυμες να μπουν μπροστά για να εμπνεύσουν, να σχεδιάσουν και να καθοδηγήσουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Σήμερα πέθανε ένας καλός παπάς!


Σήμερα πέθανε ένας καλός παπάς!


Δεν τον γνώριζα προσωπικά. Διάβασα ξανά το βιογραφικό του. 

Λυπήθηκα όταν θυμήθηκα ότι ένα από τα οράματά του, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κρήτης, μεγαλούργησε προφυλαγμένη στον κόρφο του. Ύστερα είδε  το όραμα να γίνεται χρηματιστηριακό παιχνίδι με δυσάρεστα επακόλουθα, και είμαι βέβαιος για τη στεναχώρια που του εδώσαμε όλοι εμείς οι συμπολίτες του, τότε που τρέχαμε σαν τρελοί στα γκισέ των τραπεζών να πουλήσουμε τις μετοχές που είχανε οι μανάδες μας φυλαγμένες στο μερδικό μας, ένα εύκολο κι όμορφο κέρδος. Αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία...


Έχω γνωρίσει καλούς παπάδες και κακούς παπάδες, δεν έχει λοιπόν σημασία το σχήμα, καθεαυτό. Ένας Άνθρωπος με κεφαλαίο το «Α» πρέπει να ήταν αυτός ο Ειρηναίος... Πάντα άκουγα εξαιρετικές γνώμες, ακόμα κι από τους πιο αυστηρούς, γι’ αυτόν τον παπά που μπήκε μπροστά, αναζητώντας την ανάπτυξη και την προκοπή μέσα από τη Δικαιοσύνη και τη βοήθεια του Θεού, για όποιους, τέλος πάντων τη ζητούσαν αυτή τη βοήθεια, χωρίς μισανθρωπισμό, χωρίς αποκλεισμούς.

Δικαιοσύνη!

Και δεν είναι εύκολο για κάποιον εν ζωή να τον αγαπάνε οι πάντες και να μην ακούς κακή κουβέντα από τους μοχθηρούς και τους μνησίκακους. Πρόθυμος πάντα για να τον συμβουλεύονται οι «ταγοί». Άλλο ζήτημα που δεν άκουγαν τις συμβουλές του, αυτοί οι «ταγοί» και δεν πορευόμαστε με Δικαιοσύνη και ιδού τα αποτελέσματα. Η κατρακύλα συνεχίζεται.

Καλός παπάς θα πρέπει να ήταν λοιπόν, πάει έφυγε πλήρης ημερών μέσα σε μια κοινωνία, που όμως, δε μπορεί,  θα τα μάθαινε στο ησυχαστήριο του, πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Κι εμείς συμπεριφερόμαστε ως να μην συμβαίνει τίποτα...Μεγάλη θα πρέπει να ήταν η στεναχώρια του παππούλη, κι εμείς με την απάθειά μας, μπορεί και να τον στείλαμε μιαν ώρα αρχύτερα τον παππούλη...


Εγώ έτσι το βλέπω, αλλά μπορεί και να κάνω λάθος...


Σκέφτηκα και σχολίασα, πικρόχολα ίσως, στο άκουσμα της θλιβερής είδησης: «Αν όλοι αυτοί οι “ταγοί” που άρχισαν ήδη να “λυπούνται” και να “συλλυπούνται”, αν όλοι αυτοί του έμοιαζαν, έστω, στο μικρό του δαχτυλάκι του παππούλη, ετούτος ο τόπος δε θα πήγαινε κατά διαόλου. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει…»

Θυμήθηκα κι αυτό που έγραφα σε ένα παλιότερο σχόλιο και θα το επαναλάβω εδώ:


Έχουν δίκιο όσοι λένε ότι το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι η στάση πληρωμών ή η χρεοκοπία αλλά η απουσία Δικαιοσύνης.


Στην απαίτηση για απόδοση Δικαιοσύνης θα έπρεπε να ομονοούμε όλοι, κι οι δεξιοί κι οι αριστεροί και όλοι εμείς οι υπόλοιποι.

Αλλά έχομε άλλες λάβρες τώρα που μας κυνηγάει ο δοσατζής κι έχομε μάθει να θεωρούμε την Δικαιοσύνη τυφλή. Με την... καλή έννοια!

Η κοινωνία μας, υπό διάλυση, ο τόπος στο σφυρί, μπιρ παρά ξεπούλημα, κι ο εκφασισμός συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς, ορμώμενος από σκοτεινά πολιτικά γραφεία, περνώντας ανάμέσα από τα ράφια των μεγαλομπακάλικων με τα ληγμένα προϊόντα: χιλιάδες συμπολίτες είναι πια εξαθλιωμένοι, η οικονομία πάει από το κακό στο χειρότερο, η πλειοψηφία κοιτάζομε ακόμα την πάρτη μας κι «απού μπορεί κι απάνω ντου», που λέμε και στο χωριό μου...

Η αλληλεγγύη είναι μόνο για τους κουμπάρους του πολιτικού μας συστήματος που ένα φύσημα θέλει να καταρρεύσει. Μόνο που πρέπει να φυσήξομε πολλοί μαζί...

Δικαιοσύνη, λοιπόν, ήθελε ο παππούλης, όπως θα την ήθελε κι ο Χριστός τούτες τις μέρες που ξεκινάνε τα Πάθη του -και δεν άντεξε ο παππούλης τις μέρες της Σταύρωσης. Τα γράφω εγώ αυτά, που είμαι άθεος, αλλά να, κάπως έτσι δε θα σκεφτότανε ο παππούλης? Ας πάει στο καλό...
http://my-pillow-book.blogspot.gr

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Εβδομάδα Παθών χωρίς Τέλος...

Εβδομάδα Παθών χωρίς Τέλος...

Της Ελένης Ζάχαρη



Λέμε και Καλή Ανάσταση, με όλους, ή σχεδόν όλους, να κλείνουν το στόμα. με τους απολιτίκ κουλτουριάρηδες να συμμετέχουν δια της σιωπής τους, στην απαξίωση του λαού και του Ανθρώπου. Το να μιλάς για Σταυροαναστάσιμη Πορεία δε σημαίνει πως επιλέγεις αυτή να περάσει μέσα από το "κτήριο της Βουλής", ωστόσο κάποιοι έτσι το μεταφράζουν. Επίσης, το γεγονός πως κάποιοι κρίνουν τα μέτρα αναγκαία, δε σημαίνει πως είναι, ούτε πως πρέπει να είναι. Αυτοί που διέκριναν, στην επιβολή των Μνημονίων, τη σωτηρία της χώρας, είναι οι ίδιοι, με τους επί τετραετίες ψηφοφόρους, κυρίως των κυβερνήσεων του Πασόκ, και σε δεύτερη φάση της Νέας Δημοκρατίας. (Tην Παλιά δεν κατάλαβα, από πιτσιρίκι, τι την έκαναν όλοι...)

Τέτοια σιωπή, ούτε στα νεκροταφεία δε βρίσκεις, και τόση αδιαφορία, δε θα έδειχναν οι ανθρωπιστές της πένας ποτέ, για ένα περιστατικό σε μια μακρινή χώρα πιθανότατα ήσσονος σημασίας... Θα ήθελα πολύ όμως να ξέρω, με ποιο τρόπο έχουν όλοι διασφαλίσει, τη συνταξιοδότηση ή την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους, ή τη σύνταξη των γονιών τους, και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη...

Όταν ο Αριστοτέλης μιλά για τη σχέση του πολίτη με την πόλιν, και οδηγείται στο συμπέρασμα, πως η πόλις φροντίζει για την αυτάρκεια του πολίτη, και την ευδαιμονία, αλλά και ο πολίτης φροντίζει αντιστοίχως για την πόλιν , έχει στο μυαλό του, μια αμφίδρομη σχέση ισορροπίας και αρμονίας, με καθήκοντα και δικαιώματα, αλληλοαναγνωρισμένα και σεβαστά. Με κοινή φροντίδα και επιμέλεια του Όλου, για το μέρος, και του μέρους. για το Όλον. Αλλιώς αυτό που δημιουργήθηκε, γιατί ήταν καθορισμένο απ' τη φύση, δεν πρόκειται να λειτουργήσει ομαλά...

ΑΥΤΗ την αταξία, την αδυναμία αλληλοφροντίδας ζούμε σήμερα, κι αυτό οδηγεί εν τέλει στην απόλυτη παρακμή και στη φθορά. Αυτό είναι το πρόσωπό μας, παρακμασμένο και φθαρμένο, λόγω αδιαφορίας...

Με 427 ευρώ η ευδαιμονία, ως ψυχοσωματικό γεγονός, καθίσταται απίθανο να επιτευχθεί!!

Έτσι η είσοδός μας στην Εβδομάδα των Παθών δεν είναι μόνο θρησκευτικό γεγονός. Είναι πλέον πραγματικό, και μάλιστα χωρίς Ανάσταση να μας περιμένει στο τέλος της, αφού κανείς δε φαίνεται πρόθυμος να αντιδράσει.. Μόνο Ιούδες βλέπεις γύρω, που δεν έχουν καν τη διάθεση να μεταστραφούν, και να επιδιώξουν αυτό το "κάτι" που θα οδηγήσει στην αφύπνιση..

Εν τέλει, όπως και να το δεις το θέμα, ούτε ο Αριστοτέλης ακούγεται στ' αυτιά των "Ελλήνων" ηγετών, ούτε η Σταυρική θυσία για τη σωτηρία του Ανθρώπου, παίζει κάποιο ρόλο..

Εσύ τώρα λαέ πορεύσου κατά πως δύνασαι, με 427 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση, γιατί πάντα τα αργύρια, είναι αυτά που κάνουν τον κόσμο θυσία, στις βουλές των ανόμων κριτών...

Καλή Ανάσταση;;;
Λένη.
http://sioualtec.blogspot.gr