Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Να πως φτάσαμε στη ρύπανση στο Σαρωνικό κόλπο



"Η κοινοτική νομοθεσία Erika I, "απαγορεύει όλα τα μονού κύτους πετρελαιοφόρα, ανεξαρτήτως της σημαίας, από λιμάνια ή από υπεράκτιους σταθμούς ή από το να αγκυροβολούν σε περιοχές υπό τη δικαιοδοσία των κρατών μελών".
ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ (ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΠΙΑ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ...) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΡΑΒΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ..."




Bill Tzim στο facebook

Επειδή επί 20 και βάλε χρόνια ήμουν ναυτιλιακός συντάκτης, σας επισημαίνω τα ακόλουθα γεγονότα και όχι απλά σκέψεις μου:

- Στις 19 Νοέμβρη του 2002, το ελληνικών συμφερόντων υπό σημαία των νήσων Μπαχάμες δεξαμενόπλοιο «Πρεστίζ» μένει ακυβέρνητο, κόβεται στα δύο και βυθίζεται στις ακτές της ισπανικής Γαλικίας. Διαρρέουν περίπου 50.000 τόνοι πετραλαίου, προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα έκτασης 200 χιλιομέτρων, η οποία ρυπαίνει πολλά χιλιόμετρα ακτών και φτάνει ως το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο των Ατλαντικών νήσων της Γαλικίας, το σημαντικότερο Ισπανικό οικοσύστημα για θαλάσσια πουλιά και άγρια ζωή. Η αλιεία απαγορεύεται για 100 χλμ, τα ψάρια ξεβράζονται νεκρά από ασφυξία και 40.000 θαλασσοπούλια πεθαίνουν.
Το 26χρονο πλοίο διέθετε μονά τοιχώματα στο πυθμένα του...

- Μετά και το ναυάγιο του Πρεστίζ, ο κανονισμός ανανεώνεται, απαγορεύοντας άμεσα τη μεταφορά αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια μονού κύτους (μονοπύθμενα), από και προς τα κοινοτικά λιμάνια.


Το ελληνικό εφοπλιστικό λόμπι ...επιστρατεύει τους Έλληνες πολιτικούς. 


Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. (και εν μέρει η Κύπρος και η Μάλτα) που αντιτίθεται στους νέους κανονισμούς ασφαλείας. 

Το 2006, ο τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, καλεί τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν την Οδηγία: «…για λόγους αρχής και πολιτικής συνέπειας, θεωρούμε ότι το σύνολο των Eλλήνων ευρωβουλευτών θα πρέπει να καταψηφίσουν την εν λόγω πρόταση, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων για την ελληνική ναυτιλία, που εκτιμάται ότι θα επιφέρει», αναφέρει σε σχετικό έγγραφο.

Οι Έλληνες Ευρωβουλευτές (πλην των κομμάτων της αριστεράς) τάσσονται ουσιαστικά υπέρ των μονοπύθμενων, αλλά ευτυχώς η Οδηγία ψηφίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών της ΕΕ.
Αυτά για ξέρετε πως φτάσαμε στη ρύπανση στο Σαρωνικό κόλπο...